One day in my life

Pa en blogg som mamma laser finns det en sot liten flicka som heter Ciara som berattat om sin dag, sa nu tanker jag dela med mig av en dag i mitt liv. På morgonen vaknar jag oftast vid fem-sex och bokar runt lite i min sang da kommer mamma och tar upp mig sa jag far amma så somnar jag om ytterligare 2 timmar. Vid 8 tycker jag att det ar dags att ga upp och leka oftast är storebror redan vaken vid det har laget och sitter och ater frukost nar mamma hamtar ner mig fran overvaningen. Vi leker och busar till klockan 10 sen vill jag vila lite igen, ca 1 - 2 timmar, da passar mamma pa att gora sig iordning och packa vaskan om vi ska ivag pa aventyr under dagen. Nar jag vaknar sen igen sa ar det dags for lunch efter lite lek, da far jag flaskan den ar god och jag haller sjalv! Nar jag far flaskan ar jag nojd i flera timmar, om jag ammat sa blir jag hungrig ratt snabbt ;P
Sen brukar vi aka ivag pa nat aventyr till nat kopcentrum med massa stora lampor man kan titta pa eller sa blir det att folja med storebror pa playdate och da brukar jag charma alla sa alla vill leka med mig.
Eftersom jag sover ratt daligt om jag inte ligger i min egna sang sa tar jag oftast bara en powernap nar vi ar ute for att ladda om batterierna. Till mellis blir det amma eller flaska sen leker jag med Sophie the Giraffe eller nagon annan av mina leksaker som gar att suga, tugga och dregla pa! Jag gillar ocksa att ligga pa en filt pa golvet och vanda och rulla mig. Jag grater nastintill aldrig nar jag vaknar sa ligger jag och vantar tills nan kommer och hamtar mig under tiden brukar jag rakna mina fingrar och tar eller sa ligger jag och pratar for mig sjalv och ovar pa mitt jollrande. Till middag brukar jag fa amma igen och ibland far jag flaskan ocksa direkt efter om jag ar riktigt hungrig. Jag ar en glad bebis och mamma och pappa tycker att det ar jatte skont att fa sova hela natten jag med, jag somnar vid 21-21:30 da mamma eller pappa lagger mig i sangen med en flaska (oftast har jag badat innan) nar jag atit upp somnar jag och vaknar inte forran vid 5-6 nasta dag for ett litet mal mat!




Nu ar det dags for mat sen blir det lek, tack for mig.
// Lucian

Kommentarer
Postat av: Johannaty

Vad roligt att få läsa och vilket fint namn du har :)

2011-08-23 @ 13:57:05
URL: http://johannaty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0