Flaggan i topp!

Jaha sa var det mandag igen men inte nog med det utan det ar Nationaldag idag! Grattis Sverige pa din dag!
Sjalv har jag bakat min forsta tartbotten och gjort min forsta sugarpaste (SP) nu nar jag bestamt mig for att det ska bli mitt nya pill. Har suttit och skrivit ner massor av smarriga recept, aterstar att se vad det blir av det hela. Tyvarr blev det ingen tarta idag da Sp:n behover vila en dag fore anvandning. Ja och pa tal om kalorier sa ar ju mandag vagning i uppdrag viktminskning -0,2kg visade vagen idag. Har ju inte blivit nan traning nu, mer an att jag vispar bade gradde och kaksmet for fullt om dagarna ; ) det blir lite smakprover men inte overdrivna mangder. Tycker att jag varit valdigt duktig pa att sta emot allt det goda, hade en liten svacka harom dan och var tvungen att ata lite kolhydrater for att stilla begaret madde dock lite illa direkt efterat och kande mig sadar over matt.

Men min nya hobby nu da, tartor, cupcakes och dekorationer far val borja ha kafferep har hemma eller stalla mig och salja for det gar ju inte ihop att baka varje dag och ga ner i vikt (det har va val kanske inte sa noga ut tankt av mig). Gar ju att frysa in men vi har varldens minsta frys och dar kravs ju plats for andra livs nodvandigheter sa som (glass) kyckling, fiskpinnar osv. Valdigt exotiskt att fa ha fiskpinnar har i frysen, har gjort egna tidigare under aret men nu finns det att kopa fardiga, Julius tycker att det ar jatte gott! Han fragar om vi inte kan ata san dar fisk som ar lite dyr och kostar pengar, ha ha : ) det ar alltsa fiskpinnar, allt importerat ar ju lite dyrare har. Tillexempel rotfrukter kostar ca 80-100 kronor kilot, en palsternacka eller kolrot som inte kostar mer an nagra kronor hemma?! Skulle vara med i en matlagnings tavling pa en blogg forra veckan men receptet var rotfruktspytt och kantarellsas och till det valfritt kott men jag hade inte "rad" med alla dessa importerade ravaror som man kan plocka hursom hemma.

Idag har lillebror fatt en ny dos vaccin, tank att det redan gatt en manad sen sist. Han var lika duktig idag, skrek till precis nar dom stack och sen var det over.
Vet att jag sa att det inte blir nagon dagens pa ett tag men har kommer en gardagens, ar sa glad over min nya tunika finstickad A-linjeformad super skon, aven om den far mig att se lite gravid ut. Igar blev det tva nya fynd men dom far jag lagga upp imorgon for nu ar det sangen klockan ar redan 00:15 har!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0