Krockat! Varning for langt inlagg

Hej min van, idag va ingen bra dag rattare sagt jatte jobbig och olycklig dag!
Morgonen borjade med stromavbrott det hander med jamna mellanrum for det mesta i samma veva som det regnar vilket det inte gjorde idag (inte da iallafall). Igar hittade vi en avi liggandes nere i entren till oss, inte i varan brevlada utan bara lutad mot luckan pa receptionen. Det gjorde mig lite irriterad vem som helst hade ju kunnat ta den, visserligen hade dom val inte kunnat hamta ut paketet men man vet aldrig. Om det inte finns nagot namn pa paketet utan bara adressen da kan vem som helst hamta ut det med avin bara, har behover man inga namn pa posten for varje brevlada har ett eget nr ungefar som lagnhetsnr. Irritationen forsvann ratt snabbt och nyfikenheten tog vid, vad var det i paketet? : )
Imorse nar vi skulle bege oss for att hamta ut paketet sa fann vi ett annat paket aven det stod lutat mot receptionsluckan, men det har hade varat namn pa och bara stod dar sa att vem som helst kunde ta det. Det var fran min kara mamma som skickat lite salva mot lillebrors mjolkskorv, jag hade namligen sett pa vardguiden och apotekets hemsida att Borago skulle vara valdigt bra sa den fick hon skicka. Nu blev jag valdigt irriterad over att min post bara ligger for vem som helst att ta nere i entren som for ovrigt varit obemanad vid dessa tillfallen sa jag har inte kunnat skalla pa dom an. Jag forstar ju att det ar brevbararen som lamnar det dar nar receptionen ar stangd, for brev och paket som inte far plats i vara brevlador lamnas i receptionen men bara for att den ar obemannad sa kan man ju inte stalla paket och post utanfor! Innan det bar ivag till posten sa ville jag handla lite, hade sjalv tva paket att skicka som jag forst behovde kompletera. Efter att jag handlat kom jag pa att jag glomt mitt idkort hemma vilket jag kanske skulle behova visa pa posten ville inte chansa sa det blev att aka hem och hamta. Val hemma ser jag att vi fortfarande ar stromlosa vi fragar runt och alla andra verkar ha strom, jag borjar fundera hur lange sen var det vi betalade rakningen??? Senaste tva manaderna har vi haft problem med posten inte fatt vissa rakningar och paket som vi vantat det verkar ju nu ha sin logiska forklaring att dom inte hittat till varan brevlada. Jag hittar elrakningen den har hamnat i parmen med redan betalde rakningar trots att den verkar obetald for det finns inget betalningskvitto fastnitat. Tittar pa datumet och konstaterar att den skulle betalats i fredags, ringer till elbolaget och fragar, jo da dom har stangt av strommen pga obetald rakning sager dom. Men snalla nan vi ar ju 3 dagar sena (da det ar stangt pa helgen och det inte finns mojlighet att betala) enda sattet for mig att aterfa strommen ar att aka till huvudkontoret och betala vilket ar atminstone 50 minuters bilresa fram och tillbaka. Inget att gora at det maste prioriteras posten och paketet far vanta utan strom kan vi inte va lange till och huvudkontoret stanger om tva timmar men storebror maste hamtas fran skolan om 1 1/2 timme bara att ge sig ivag. Nar vi har kommit halvags sa smaller det PANG, vi krockar med en annan bil! (inte jag som kor utan var chaffor)
Alla klarar sig oskadda som tur ar, (tur att vi har babyskydd for killarna) ja alla utom bilarna, varan bil tog smallen i stodfangaren men den andra bilen var rejalt bucklad. Tiden ticka ivag och papper skulle skrivas f-bolag ringas och storebror hamtas, elen betalas. Fick ringa efter en annan chaffor som fick kora mig och lillebror till elbolaget och sedan for att hamta storebror i skolan, ringde skolan och sa att jag kommer bli sen men hade inte anat att min alskling skulle behova sitta pa kontoret med froken i 45 minuter, stackarn. Verkade dock inte ha trakigt, ville inte aka hem nar jag val kom, men jag kan saga att det blodde i mammahjartat!
Ja, bilen gar inte langre att kora forran den ar lagad, paketet ligger kvar pa posten men elen ar tillbaka och vi ar oskadda och det ar ju trots allt huvudsaken!

varan bil



andra bilen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0