Hej, det ar jag disktrasan!

Det har blivit snalt med inlagg pa sistone och annu snalare med bilder. Jag och datorn ar i en liten svacka just nu vi vet inte om vi ska fortsatta traffas eller avsluta det hela. Jag onskar runda av den langa relationen vi haft pa ett bra satt, langsamt sa jag hinner ga igenom alla filer och spara over dom till nasta harddisk, och det ar dar vi inte riktigt kommer overens, kara Sony tycker att det ar roligt pa nat satt att radera saker jag skriver, strunta i att spara osv. Jag gor ett forsok att skriva detta inlagg ska aven se om nagra bilder kan fa komma med. Jag har ju inte hunnit visa vad det blev for bakning till morsdag eller rattare sagt dagen darpa eftersom jag blev bortglomd denna arets viktigaste dag ; )  (forutom min fodelsedag da som ar viktig den med)


(Ja, det har blivit lite socker & kolhydrater denna vecka, hmm inte sa bra.)

Sen har jag fatt ogonen for ett nytt intresse som jag ska forsoka mig pa ocksa, tartor och cupcakes har blivit sa inspirerad av olika bakbloggar sa nu maste jag gora ett forsok eller tva att skapa nagot med sugarpaste. Kommer med storsta sakerhet upp bilder pa lyckade eller misslyckade  forsok. Vet inte om jag kan fa tag i allt jag behover har annars far det helt enkelt droja tills nasta Sverigeresa som jag hoppas blir inom kort!

Igar var en riktig husmorsdag, det stadades och dammades, storgrytan pa spisen och bakning i ugnen. Det viktigaste var ju innehallet i ugnen Devil's food cupcakes! Dom var saa goda, sa otroligt luftiga inte alls sa dar torra och trakiga som dom flesta muffins man koper pa fiken hemma. Pa denna ljuvliga kreation som var rakt igenom choklad i massor var det en choklad ganache, MUMS : p
Jag som annars inte ar sa mycket for choklad nar det kommer tillbakverk utan gillar mer syrliga saker sasom Cheescake och Hallon, Rabarber paj tyckte anda att det har va njutning pa hog niva. Tyvarr hann inga bilder tas innan vild djuren gick till attack pa fatet.

Nu ar det lugnan ro har i huset, ALLA ligger och sover klockan ar 23:29 jag njuter av tystnaden i mitt nystadade hem med laptopen i knat och tv:n pa. Inatt var det inte mycket somn, somnade vid 2 tittade pa film med O men orkade inte ens titta klart, I'm number 4 tror jag den hette. Sen vackte lillebror mig vid 5:30 for att ammas, 06:30 vacktes jag av O som madde daligt och blev hangandes med huvudet i toan, 07:30 vaknar storebror for frukost och Cartoon network. Ja att sova ar ju helt klart overskattat, bjuder pa en dagens



ha ha ha, trodde ni ja det blir inte nagon dagens pa ett tag skulle jag tro. Just nu ser anda denna battre ut an orginalet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0