Nyttigt & (o)nyttigt

Mitt huvud fullkommligen sprudlar av ideer och jag vet nastan inte vart jag ska borja. Dagen bestod av lite tartbakande, gjorde 2 olika mousse att fylla tartan med blabarsmousse och en glassmousse med kokos & lime. Sen spacklade jag tartan med smorkram som jag smaksatt med vanilj. Forsokte mig aven pa att farga lite Marshmallowfondant (MMF) som fatt vila over natten, det gick helt ok och jag gjorde min forsta dekorationsfigur. Imorgon blir det att tacka tartan och kanske ata : P


Jag ovar ju saklart infor lillebrors doptarta, sa har ar mitt forsta forsok till att gora en liten bebis.

Sen skulle jag ju lagga upp en bild pa den ljuvliga salladen jag gjorde harom dagen. Salladsblad, gulpaprika, gurka, korsbarstomater, rodlok, grillad aggplanta (aubergine), mango och fetaost som jag smulat over. Toppad med notter & fron, dressingen var min hemgjorda vinegrette, MUMS! Sotman fran mangon och saltan fran fetaosten ar helt gudomlig tillsammans. Min favorit topping som jag har pa alla mina sallader ar en blandning av cashewnotter, mandlar, solrosfron och melonkarnor som ar rostade & saltade, den har blandningen har jag aven pa min yogurth.



Oftast sa brukar jag gora mina egna blandningar av notter & fron men nu fanns det redan fardigt vilket kan vara ratt smidigt ibland.



Och som vanligt innan jag satter mig till bords sa satter jag pa kaffet sa att det ar klart!


Kommentarer
Postat av: Mickan

Kommer jag bli en underbart fin doptårta tror jag. Kommer du ihåg när du gjorde tårtan till konfirmationen för typ 100 år sedan? Skitsöt med typ getingar på :-)

Nåt tips på tårta till Tilda när hon fyller år? Du som har både tid och energi kan ju spåna på det och provbaka så kan jag bara kopiera det sen haha. Kramar i massor!

2011-06-07 @ 23:58:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0