Duty calls

God formiddag!

Denna dagen har startat i riktig house wife anda, har hunnit med 2 maskiner tvatt, stadning, strukit skjortor (las skjorta) storhandlat, varit pa kemtvatten, bytt minst 5 blojor och shoppat i lagom mangd : )
Men att stryka maste ju vara det absolut trakigaste som finns, strok EN skjorta sen gav jag upp och lamnade in dom pa kemtvatten for endast pressning. Kemtvatten ligger sa smidigt pavagen till supermarket. 15 bath per skjorta ville hon ha for pressning, alltsa 3 kr per skjorta da ar det inte ens vart att titta pa strykjarnet har hemma. Sa nu blir mannen glad med nypressade skjortor. Han har sa snallt bett mig stryka dom dom senaste 3 manaderna men eftersom jag var gravid da sa tyckte han synd om mig att jag skulle sta och fa ont i ryggen sa det blev aldrig av. Och jag som brukade stryka allt, allt fran sangklader till underklader tycker att det ar sa mycket finare nar det ar strykt, kanns nastan lite nytt.



Fick stadhjalp idag, Julius vill skura och tyckte att det var jatte roligt.
 -Mamma jag kan gora det har varje dag om du vill.
-Ja va bra alskling, kan vi skriva ett kontrakt pa det, att du hjalper mamma med stadningen i 65 ar?
-Javisst mamma!



Det kan val inte raknas som barnarbete om ens 4 1/2 aring stadar i ens egna hem : )

Sen bar det ivag till affaren, utanfor hittade vi sa sota fina fatoljer Julius ville vid forsta anblick kopa alla saklart. Men efter att ha testat sig fram

 





Kom han fram till att dessa tva gav honom mest komfort och ville genast ta med dom hem.






Han undrade dock om kungakronan ingick i denna eller va man tvungen att ha en sjalv?

Mina ogon borjade shoppa direkt bara vi kom in i garaget till affaren, dom hade namligen en stor utforsaljning av skor i garaget. 
-Oh I see so many nice shoes, sa jag till chafforen.
Varpa Julius sager - No,no shopping mummy.
-Why not.
Han suckar och sager sedan -Daddy work, mummy shop.
Ja alskling sa ar det du har helt ratt.

Men endast 2 par skor fick folja med hem idag





Hittade nat till killarna ocksa men det far jag visa lite senare nu ar det dags att borja med middagen mannen ar pavag hem efter 2 dagars business trip.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0