Snabba kardemumma bullar

Jo jag kom pa att jag glomt tipsa om dom snabba kardemumma bullarna jag gjorde igar. Det va super enkelt och snabbt att bara slanga ihop, goda var dom ocksa.

Mina blev mer som muffins an bullar men va anda jatte goda, forsvann pa ett kick nar familjen fatt syn pa dom!

 Ingredienser

1.5 dl råsocker
125 g margarin eller smör
2 tsk kardemumma
1.5 tsk bakpulver
3 dl vetemjöl
2 st ägg
1 dl gräddfil

1 st ägg till pensling
Pärlsocker

Tips

Receptet ger ca 14 bullar.


Gör så här

1. Sätt ugnen på 200 grader.

2. Blanda råsocker och margarin eller smör smidigt i en bunke.

3. Blanda kardemumma, bakpulver och vetemjöl i en djup tallrik.

4. Blanda ner i bunken.

5. Rör ner ägg och gräddfil.

6. Rör så att allt blir precis blandat.

7. Klicka i smeten i pappersformar.

8. Pensla med uppvispat ägg och strö på pärlsocker.

9. Grädda bullarna i 10–12 minuter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0