Svensk sommar

Aven om jag har sommar sa gott som varje dag sa sitter jag just nu och drommer mig bort till svensk sommar, mjukglass och jordgubbar doften av nyklippt gras och grillat! Det ar verkligen min favorit arstid. Jag har lart mig uppskatta sverige sa mycket mer nu nar vi bor utomlands. Det ar sa roligt for man borjar sakna sana saker som man inte ens reflekterade over nar man bodde i sverige. T.ex nat sa enkelt som en osthyvel finns sakert minst 2 i din kokslada, inget markvardigt kan man fa for en femma pa narmaste IKEA. Har ar det en lyxvara nast intill omojlig att finna, och den jag fann kostade 825 bath vilket ar 170 kr! Helt galet kan man tycka, sa manga enkla ting jag har slapat med mig pa mina resor fran sverige.

Och mat som man nu saknar som vi aldrig ens lagade nar vi bodde i sverige aven det ar en lustig sak. Och svenskt godis ar ju varldsbast man kan inte saga annat! Nu ska jag ju skara ned pa sotsakerna da jag har en massa gravidkilon att bli av med. Men som livsnjutare kan det ibland vara svart att avsta ; )

Bjuder pa en bild av poolen och dagens frukost!

Dagens frukost bestod av fruktsallad pa mango, papaya, mangosteen, honungsmelon och banan

som sedan toppades med naturell yogurth, mandelflarn och kokosflingor! MUMS : P



Vanligtvis blir det nagon form av agg pa morgonen med olika tillbehor som bacon, ostar , kalkon och gronsaker jag forsoker ata LCHF vanligt men frukt ar valdigt svart att avsta. Jag laste nagonstans att nar det kommer till viktminskning sa ar kvinnors storsta last frukt och for man var det kanske inte helt otippat ol.
 Vad ater du till frukost? Har du nagra bra tips pa LCHF frukost? 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0