Framtiden & livets alla utmaningar!

Sa nu hoppas vi att datorn ska jobba med mig och inte mot mig. Har en tyngande kansla att min kara dator kommer att somna in har nar som helst. Funderar pa att kanske presentera mig for en Ipad, vet inte hur den relationen ska ga men det vet man val aldrig forran man forsokt. Min Iphone och jag vi har en relativt fungerande inte allt for kravande relation. Och den dar I.......vad den nu heter, lilla musik spelaren som jag har nar jag tranar  vi forstar varandra nu efter nagra ar. (att jag inte kan komma pa vad den heter) Bara snurrar massa I:n i mitt huvud, Ipad, I phone, Itunes,I, I ,I...... later valdigt ego. Jag ar sadar valdigt bekvam med mina saker vill att det ska va sa enkelt med det tekniska som mojligt och vill helst inte behova lara mig massa nytt. Aven om alla nya tekniska saker pa marknaden ar till for att gora livet lite lattare sa ar det himla bokigt i borjan. Man ska flytta over allt fran ena datorn eller mobilen till den andra och sen far man aldrig med allting for det ar fel format eller nat sant. Sen ar inte tangenterna pa samma stalle sa man trycker fel mest hela tiden.
Jag vet att min generation 80-talisterna ska vara sadar framat och futuristiska kunna alla hi-tech stuff men jag ar sa efter och bekvam med mitt sa det ar ett under att jag ens har en blogg faktiskt. Om det var upp till mig sa skulle jag fortfarande ha min (cd) freestyle i vaskan ,min Ericsson 337 i fickan, min dagbok under kudden och min post i brevladan! 

Jag har tankt pa en sak och nu for tiden behover man aldrig ga ut egentligen, du handlar mat pa natet och far det levererat till dorren, klader lika sa. Du betalar din rakningar har, du jobbar hemifran, och hela ditt sociala liv (Facebook, Hi-5, MySpace) finns pa datorn dar har du ditt natverk, du skypar och chattar med dina vanner. Du laddar ner din musik och dina filmer. Traningen far du via ditt Wii eller din Xbox, dar kan du dansa dig i form eller golfa, spela tennis vad du nu foredrar. Har du barn kan du ha hemskolning, blir du sjuk ringer du huslakaren. Ja du ser du behover nog aldrig mer ga utanfor dorren! Allt ar for att gora livet lite enklare men jag vet inte har vi sa valdigt komplicerade & upptagna liv att vi inte har tid eller ork att ta nagra extra steg utanfor dorren?!

( nu kom jag pa det....Ipod!!!!)

Men jag tycker att det for j-vla trevligt att sitta face 2 face med nagon och faktiskt kunna rora vid personen nar jag pratar, jag gillar att klamma och kanna pa varenda frukt i affaren. Jag koar inte garna pa banken men lyssnar garna pa folks skvaller medan jag gor det. Jag hamtar och lamnar min son i skolan for att utbyta tomt prat med andra foraldrar. Jag provar klader i butiken tills jag blir svettig av deras spotlights for att sedan inse att jag ar storre an jag trodde i deras helkropps spegel. Jag tar mig till gymmet for att inspektera andras valtranade eller otranade kroppar och kanna unken svettlukt. Jag gar till doktorn for att fa instruktioner att ta nagra alvedon.

Vad vore livet utan dess utmaningar ; )


Kommentarer
Postat av: Malin

Hej vännen... När jag läser dina tankar är det nästan som att jag hör din röst läsa dem och jag kan inte låta bli att längta lite extra efter dig. När man bor så långt ifrån varandra som vi gör är det svårt att träffas och man vänjer sig vid att inte ses, men ibland påminns man om saknaden. Kram /Malin

2011-05-28 @ 12:45:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0